Osoba blízká II

Po tom, co MD přes poslance Baštýře předložilo vlastní text úpravy tzv. "osoby blízké" (ZDE), (viz text v usnesení HV) a můj text byl na HV zcela odmítnut, jsem se snažil změkčit normu alespoň pozměňujícím návrhem, který také nebyl přijat. 

 

Po tom, co MD přes poslance Baštýře předložilo vlastní text úpravy tzv. "osoby blízké", (viz text v usnesení HV) a můj text byl na HV zcela odmítnut, jsem se snažil změkčit normu alespoň pozměňujícím návrhem, který také nebyl přijat. 
Výsledkem je bohužel přijetí návrhu MD což považuji za paskvil od kterého se distancuji a ve finále jsem pro něj odmítl hlasovat. To je snadno dohledatelné.  Se současnou právní úpravou textu tedy nemám nic společného.
Moje filosofie byla - přijmout holandský model. Správní orgán se musí na počátku rozhodnout, zda půjde cestou odklonu a zkráceného řízení, odkud není cesta zpět a jsou přesně formulovaná pravidla kdy lze použít (rychle, pevná taxa apod.) nebo plnohodnotné správní řízení, kde se pátrá po řidiči a buď se najde nebo nenajde. To jsem chápal jako fér postup nezatěžující správní orgány a bránící korupci.
Model přijatý cestou poslance Baštýře umožňuje zkoušet pátrat po řidiči a když správní orgán selže potrestat majitele. S tím jsem se nemohl ztotožnit.
Přesto, je mi autorství této normy vesele přisuzováno. Dodávám, viděl jsem mnoho mrtvých na silnici. Výsledkem snažení má být dodržování pravidel. Jejich porušování není sport, ale stupidita.

 

Výsledkem je bohužel přijetí návrhu MD což považuji za paskvil od kterého se distancuji a ve finále jsem pro něj odmítl hlasovat. Hlasování ZDE. Se současnou právní úpravou textu tedy nemám nic společného.

Moje filosofie byla - přijmout čistý holandský model. Správní orgán se musí na počátku rozhodnout, zda půjde cestou odklonu a zkráceného řízení, odkud není cesta zpět a jsou přesně formulovaná pravidla kdy lze použít (rychle, pevná taxa apod.) nebo plnohodnotné správní řízení, kde se pátrá po řidiči a buď se najde nebo nenajde. To jsem chápal jako fér postup nezatěžující správní orgány a bránící korupci.

 

Model přijatý cestou poslance Baštýře umožňuje zkoušet pátrat po řidiči a když správní orgán selže potrestat majitele. S tím jsem se nemohl ztotožnit.

 

Přesto, je mi autorství této normy vesele přisuzováno. Dodávám, viděl jsem mnoho mrtvých na silnici. Výsledkem snažení má být dodržování pravidel. Jejich porušování není sport, ale hazard s lidskými životy.